Basit hesap makinesi yapımı örnek (Visual Basic örnek) VB 6.0

Visual Basic de basit bir hesap makinesi yapımı.

00

Programımızın ön yüzü yukarıdaki gibi olacak

Şimdi teker teker butonlara neler yazılacağını anlatacam ama burda bir ayrıntıda  herhangi bir butona bastığın zaman text1 ile text2 arasındaki labele o işlemin işareti gelecek örneğin;  topla butonuna bastığım zaman iki sayıyı toplayacak ve aynı anda labele “+” işareti koyacak.

Topla butonuna yazılacak kodlar;

Text3.Text = Val(Text1.Text) + Val(Text2.Text)
Label1.Caption = "+"
Çarp butonuna yazılacak kodlar ; 
Text3.Text = Val(Text1.Text) * Val(Text2.Text)
Label1.Caption = "*"

Çıkar butonuna yazılacak kodlar;

Text3.Text = Val(Text1.Text) - Val(Text2.Text)
Label1.Caption = "-" 

Böl butonuna yazılacak kodlar;

Text3.Text = Val(Text1.Text) / Val(Text2.Text)
Label1.Caption = "/" 

Karekök butonu ise text3 içindeki sayının karekökünü alıp yine text3 e yazdıracak.

Karekök butonuna yazılacak kodlar;

Text3.Text = Sqr(Val(Text3.Text))







Rica: Sitemizin Google'da Ön Sıralarda Çıkması İçin Lütfen Alttaki Google+ Butonuna Tıklayınız , Sayfamızı Facebookta Beğeniniz veya yazıları Twitter,Facebookta paylaşınız.
Paylaş :
  1. kenan
    Haz 21st, 2009 at 13:00 | #1

    Selam kardeş ben VB ye yeni başladım fakat şoyle bir şey yapmak istiyorum yapabilirmisin yapmak istediğim programı bu sitenin formatı uygun olmadığı için yada ben bilmediğim için başka bir siteye konu açmıştım resimli oradan bi bakıp yapabilirmisin .

  2. Haz 28th, 2009 at 22:47 | #2

    Dediğin yere baktım ama resimde çok karışık olmuş indirme linki de çalışmıyor onu biraz daha ayrıntılı anlatabilirsen iyi olur

  3. onur
    Ağu 19th, 2009 at 19:42 | #3

    kardeşim ben o labele yani +.-./.* v.s koymayı nasıl yapabilirim yardımcı olurmusun

  4. kezban
    Ara 23rd, 2009 at 10:34 | #4

    ya yapıyoruz ama hata veri yo doğru bişeyler yazın olmuyo böle::(

  5. admin
    Ara 24th, 2009 at 15:44 | #5

    kodlarda hata yok.vb 6 da yaptığına dikkat et.zaten yapılan programlar çalıştırıldıktan sonra yayınlanıyor.

  6. admin
    Ara 24th, 2009 at 15:54 | #6

    zaten cevap ta var. Label1.Caption=”+” labele + eklemek için.

  7. Oca 29th, 2010 at 20:37 | #7

    kodlarını yazmadan deneyin bazı arkaqdaşlarda çalışmamasının sebebi bu olabilir kodun üstünde ve altında yazısını es geçin :)

  8. Oca 29th, 2010 at 20:39 | #8

    ” ” yazısını eklemeyin :)

  9. burak
    Şub 2nd, 2010 at 11:55 | #9

    arkadaşlar acil yardım edin dönem ödevim “devamsızlık çizelgesi hazırlama” ama ben yapamıyorum yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler

  10. merve kuru
    Şub 25th, 2010 at 21:32 | #10

    meraba arkadaşlar bana visual basic te iki sayının ebob ve ekok unu bulan program lazım yardım edersenız sevınırım lütfen…:((

  11. ali
    Mar 13th, 2010 at 01:52 | #11

    bu komutlardan önce ve sonra ne yazcaz giriş kısmında vs

  12. admin
    Mar 13th, 2010 at 14:17 | #12

    Öncelikle nesneleri Toolbox’dan forma ekliyoruz.(3 tane textbox,4 tane label,5 tane Commandbutton) Butonları çift tıklayarak click olaylarına yukarıdaki kodları yazdıktan sonra çalıştırıyoruz.(Kısayol tuşu F5)

  13. bayro
    Nis 23rd, 2010 at 18:20 | #13

    Ellerinize sağlık

  14. gazel
    May 2nd, 2010 at 16:31 | #14

    hesap makinesinde küp,kare alma yapımlarını istiyorum

  15. gazel
    May 2nd, 2010 at 16:34 | #15

    flash tan hesap makinesi yaptım ama küp karekökü vs olmuyor yardım edermisiniz

  16. admin
    May 2nd, 2010 at 21:59 | #16
  17. aaliyee
    May 4th, 2010 at 15:35 | #17

    string tc, anne, vergi;
    tc = textBox1.Text;
    anne = textBox2.Text;
    vergi = textBox3.Text;
    if ((tc == “”) || (anne == “”) || (vergi == “”))
    {
    try
    {
    throw new Exception();
    }
    catch (Exception)
    {
    MessageBox.Show(“bilgilerin tamamını girmelisiniz.”);
    }
    }
    else
    {
    MessageBox.Show(“bilgiler tam girildi”);
    } bu kodda sürekli bi hatyla karşilaşiorum yardım ederseniz sevinirim.

  18. admin
    May 4th, 2010 at 18:39 | #18

    kodlarda bir hata yok. projene 3 text ekle. Tabi isimlerini değiştirme. Eklediğin texlerde nameler mi farklı acaba. Kontrol et. namelerin textBox1 , textBox2 , textBox3 olmalı. Zaten bu kodlar nesne tabanlı programlama dersinin 4 modülünde var.Sende ordan yapmaya çalışmıssın galiba.Ben senin için çalışan formu kodlarıyla birlikte yukarıya try örneği linki olarak ekledim. Alınca haber veririsen linki oradan kaldırırız. Kolay gelsin.

  19. aaliyee
    May 4th, 2010 at 20:48 | #19

    teşşekkur ederim hatamı buldum :) sayenizde

  20. admin
    May 4th, 2010 at 21:51 | #20

    rica ederim.Her zaman elimizden geldiğince .

  21. Ara 26th, 2010 at 22:28 | #21

    Sagolun hocam süper :)

  22. celil
    Oca 8th, 2011 at 12:50 | #22

    ustat yaptım ellerine sağlık :) cidden guzel anlatım :D

  23. hakan
    Haz 4th, 2011 at 09:17 | #23

    merhaba arkadaşlar
    girilen 100 sayının en büyüğünü gösteren proğramın kodlarını yazabilirmisiniz?

  24. Haz 25th, 2011 at 06:31 | #24

    Mrb program basit kolay bir örnek olarak güzel ancak benim geliştirmiş olduğum hesap makinesi daha güsel bilginiz olsun. Mantık yönünden güzel bir yol izledim beN.

  25. Eki 15th, 2011 at 08:45 | #25

    SağoL Ben Yaptım Cix OLdu .d

  26. Emrullah
    Oca 27th, 2012 at 11:07 | #26

    kolay gelsin admin ben kodları aynen yazıyorum sonra hata veriyo end dubug falan yazıyor butonlarda yardım lütfen

  27. Emrullah
    Oca 27th, 2012 at 11:16 | #27

    ADMİN BEN BUNLARI ADIM ADIM YAPIYORUM RUN TİME ERROR DİYOR DEBUG FALAN ÇIKIYOR BUTONLARDA NE ANLAMA GELİYOR LÜTFEN YARDIM

  28. admin
    Oca 28th, 2012 at 23:18 | #28

    Kodları yanlış yere yazıyor olabilirsin.

  29. admin
    Şub 19th, 2012 at 14:26 | #29

    Sitemizin Google’da Ön Sıralarda Çıkması İçin Lütfen Google+ Butonuna Tıklayınız , Sayfamızı Facebookta Beğeniniz veya yazıları Twitter,Facebookta paylaşınız.

  30. safkanafgan
    May 1st, 2012 at 15:29 | #30

    run time error “424” hatasını alıyorum bende admin nasıl düzeltilebilir ama işlem yapılıyor sonrasında bu hata çıkıyor ve kapatmak zorunda kalıyorum makineyi?

  31. cem
    Eki 22nd, 2012 at 13:56 | #31

    bana tek texboxta hesap makinesi lazım yardımcı olurmusunuz?

  32. Gamze
    Kas 15th, 2012 at 17:54 | #32

    yarına kadar basit bir program yapmam lazım arkadaşlar yardımcı olur musunuz?Vize için gerekli yoksa vize notum geçersiz sayılacak

  33. admin
    Kas 15th, 2012 at 18:18 | #33
  34. öğrenci
    Şub 13th, 2013 at 17:36 | #34

    ben 10. sınıf öğrencisiyim bana basit bir hesap makinesi gerekiyor ama algoritma ve planlaması ile C+ olması gerekiyor yardım edermisiniz

  35. baysal
    Nis 8th, 2013 at 13:28 | #35

    val( text2.text)=0 olduğunda msgbox dan “hesaplanamaz” demek istedim hata verdi
    text3.text=val(text1.text)/val(text2.text) sarı ışık oldu. bu kısım hatalı diyo nerde hata olabilir?

  36. Eyl 17th, 2013 at 14:31 | #36

    arkadaşlar bişey sorcam visual basic 2010 trailener ve visual basic expres setup değişen bişey varmı?

Yorum Yazın ...

XHTML: Bu Etiketleri Kullanabilirsiniz : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>