Gorsel Programlama | Görsel Programlama | C#.Net | VB.Net | C# Console

ana sayfa > C# > Kelime Oyunu Programı C#

Kelime Oyunu Programı C#

Pazar, 19 Ara 2010 yorum ekle yorumlara git

Kelime Oyunu Programı C#

Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com


using System;

using System.Collections.Generic;

using System.ComponentModel;

using System.Data;

using System.Drawing;

using System.Linq;

using System.Text;

using System.Windows.Forms;

namespace kelime_oyunu

{

public partial class Form1 : Form

{

int sansayac,daksayac,sorusayac,sorusaysayac,rsayi1,k,rsayi2,harfsayac,rsayac,arapuan,tpuan,ysayac,sorusayacdis;

int [] rsayidizi = new int[15];

string kelime;

bool durum;

string[] sorular =new string[14];

string[] cevaplar =new string[14] ;

Random r = new Random();

Label l = new Label();

public Form1()

{

InitializeComponent();

}

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)

{

label1.Visible = false; label2.Visible = false; label3.Visible = false; label4.Visible = false;

label5.Visible = false; label6.Visible = false; label7.Visible = false; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

timer1.Enabled = false;

timer2.Enabled = false;

timer1.Interval = 1000;

timer2.Interval = 20;

button1.Enabled = false;

button2.Enabled = false;

button3.Enabled = false;

label18.Text = "04:00";

durum = true;

sorusayac = 0; sorusaysayac = 1; harfsayac = 0; sorusayacdis = 0;

label22.Text = "Soru " + ((sorusayacdis + 1).ToString()) + " :";

label23.Text = "Cevap " + ((sorusayacdis + 1).ToString()) + " :";

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

private void basla_Click(object sender, EventArgs e)

{

try

{

if (durum == true)

{

timer1.Enabled = true;

}

label11.Text = sorular[sorusayac];

sorusayac++;

durum = false;

if (sorusaysayac == 1)

{

kelime = cevaplar[0];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = false; label6.Visible = false; label7.Visible = false; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 400;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 2)

{

kelime = cevaplar[1];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = false; label6.Visible = false; label7.Visible = false; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 400;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 3)

{

kelime = cevaplar[2];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = false; label7.Visible = false; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 500;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 4)

{

kelime = cevaplar[3];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = false; label7.Visible = false; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 500;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

if (sorusaysayac == 5)

{

kelime = cevaplar[4];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = false; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 600;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 6)

{

kelime = cevaplar[5];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = false; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 600;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 7)

{

kelime = cevaplar[6];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 700;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

if (sorusaysayac == 8) 

{

kelime = cevaplar[7];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = false;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 700;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 9)

{

kelime = cevaplar[8];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = true;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 800;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 10)

{

kelime = cevaplar[9];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = true;

label9.Visible = false; label10.Visible = false;

arapuan = 800;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

if (sorusaysayac == 11)

{

kelime = cevaplar[10];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = true;

label9.Visible = true; label10.Visible = false;

arapuan = 900;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 12)

{

kelime = cevaplar[11];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = true;

label9.Visible = true; label10.Visible = false;

arapuan = 900;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 13)

{

kelime = cevaplar[12];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = true;

label9.Visible = true; label10.Visible = true;

arapuan = 1000;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

if (sorusaysayac == 14)

{

kelime = cevaplar[13];

label1.Visible = true; label2.Visible = true; label3.Visible = true; label4.Visible = true;

label5.Visible = true; label6.Visible = true; label7.Visible = true; label8.Visible = true;

label9.Visible = true; label10.Visible = true;

arapuan = 1000;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

}

sorusaysayac++;

if (sorusaysayac < 15)

{

button3.Text = "Soru " + sorusaysayac;

}

else

{

button3.Text = "Başla";

button3.Enabled = false;

}//

harfsayac = 0;

label1.Text = "___";

label2.Text = "___";

label3.Text = "___";

label4.Text = "___";

label5.Text = "___";

label6.Text = "___";

label7.Text = "___";

label8.Text = "___";

label9.Text = "___";

label10.Text = "___";

button1.Enabled = true;

button2.Enabled = true;

Array.Clear(rsayidizi, 0, (rsayidizi.Length));

}

catch

{

;

}

}

private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)

{

sansayac++;

if (sansayac > 50)

{

label18.Text ="0"+ (3 - daksayac).ToString() + " : 0" + (60 - sansayac).ToString();

}

else

{

label18.Text = "0"+(3 - daksayac).ToString() + " : " + (60 - sansayac).ToString();

}

if (sansayac ==60)

{

daksayac++;

sansayac = 0;

}

if (daksayac == 4)

{

button1.Enabled = false;

button2.Enabled = false;

button3.Enabled = false;

timer1.Enabled = false;

} //

}

private void harfAl_Click(object sender, EventArgs e)

{

rsayac = 0;

harfsayac++;

switch (sorusayac)

{

case 1:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[0];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(5);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 4)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 2:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[1];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(5);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 4)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 3:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[2];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(6);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 5)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 4:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[3];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(6);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 5)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 5:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[4];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(7);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 6)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 6:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[5];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(7);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 6)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 7:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[6];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(8);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 7)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 8:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[7];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(8);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 7)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 9:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[8];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(9);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 8) 

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 10:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[9];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(9);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 8) 

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 11:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[10];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(10);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 9)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 12:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[11];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(10);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 9)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 13:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[12];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(11);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 10)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

}

break;

}

case 14:

{

arapuan -= 100;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + arapuan.ToString();

kelime = cevaplar[13];

while (rsayac == 0)

{

rsayi1 = r.Next(11);

if (Array.IndexOf(rsayidizi, rsayi1) == -1)

{

rsayidizi[harfsayac] = rsayi1;

rsayac++;

ysayac++;

}

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

timer2.Enabled = true;

if (ysayac == 10)

{

ysayac = 0;

button1.Enabled = false;

timer1.Enabled = false;

}

break;

}

}

}

private void timer2_Tick(object sender, EventArgs e)

{

try

{

switch (rsayi1)

{

case 1:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label1.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label1.Text = kelime[0].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 2:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label2.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label2.Text = kelime[1].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 3:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label3.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label3.Text = kelime[2].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 4:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label4.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label4.Text = kelime[3].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 5:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label5.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label5.Text = kelime[4].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 6:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label6.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label6.Text = kelime[5].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 7:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label7.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label7.Text = kelime[6].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 8:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label8.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

else

{

timer2.Enabled = false;

label8.Text = kelime[7].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 9:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label9.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label9.Text = kelime[8].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

case 10:

if (k < 25)

{

rsayi2 = r.Next(65, 91);

label10.Text = ((char)rsayi2).ToString();

k++;

button1.Enabled = false;

}

else

{

timer2.Enabled = false;

label10.Text = kelime[9].ToString();

k = 0;

button1.Enabled = true;

}

break;

default:

MessageBox.Show("Hata");

break;

}

}

catch

{ ;

}

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

private void cevapla_Click(object sender, EventArgs e)

{

switch (sorusayac)

{

case 1:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[0])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text= kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

break;

}

case 2:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[1])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

break;

}

case 3:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[2])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString();

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 4:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[3])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString();

break;

}

case 5:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[4])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

break;

}

case 6:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[5])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

break;

}

case 7:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[6])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString();

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 8:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[7])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString();

break;

}

case 9:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[8])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString(); label8.Text = kelime[7].ToString();

break;

}

case 10:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[9])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString(); label8.Text = kelime[7].ToString();

break;

}

case 11:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[10])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString(); label8.Text = kelime[7].ToString();

label9.Text = kelime[8].ToString();

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 12:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[11])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString(); label8.Text = kelime[7].ToString();

label9.Text = kelime[8].ToString();

break;

}

case 13:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[12])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString(); label8.Text = kelime[7].ToString();

label9.Text = kelime[8].ToString(); label10.Text = kelime[9].ToString();

break;

}

case 14:

{

if (textBox1.Text.ToUpper() == cevaplar[13])

tpuan += arapuan;

else

tpuan -= arapuan;

label16.Text = tpuan.ToString() + " / " + "0";

label1.Text = kelime[0].ToString(); label2.Text = kelime[1].ToString();

label3.Text = kelime[2].ToString(); label4.Text = kelime[3].ToString();

label5.Text = kelime[4].ToString(); label6.Text = kelime[5].ToString();

label7.Text = kelime[6].ToString(); label8.Text = kelime[7].ToString();

label9.Text = kelime[8].ToString(); label10.Text = kelime[9].ToString();

timer1.Enabled = false;

break;

}

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

}

private void durdur_Click(object sender, EventArgs e)

{

timer1.Enabled = false;

durum = true;

}

private void ekle_Click(object sender, EventArgs e)

{

switch(sorusayacdis)

{

case 0:

case 1:

{

if (textBox3.Text.Length != 4) MessageBox.Show("Cevabınız dört harfli olmalı");

else

{

sorular[sorusayacdis] = textBox2.Text.ToUpper();

cevaplar[sorusayacdis] = textBox3.Text.ToUpper();

sorusayacdis++;

}

break;

}

case 2:

case 3:

{

if (textBox3.Text.Length != 5) MessageBox.Show("Cevabınız beş harfli olmalı");

else

{

sorular[sorusayacdis] = textBox2.Text.ToUpper();

cevaplar[sorusayacdis] = textBox3.Text.ToUpper();

sorusayacdis++;

}

break;

}

case 4:

case 5:

{

if (textBox3.Text.Length != 6) MessageBox.Show("Cevabınız altı harfli olmalı");

else

{

sorular[sorusayacdis] = textBox2.Text.ToUpper();

cevaplar[sorusayacdis] = textBox3.Text.ToUpper();

sorusayacdis++;

}

break;

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

case 6:

case 7:

{

if (textBox3.Text.Length != 7) MessageBox.Show("Cevabınız yedi harfli olmalı");

else

{

sorular[sorusayacdis] = textBox2.Text.ToUpper();

cevaplar[sorusayacdis] = textBox3.Text.ToUpper();

sorusayacdis++;

}

break;

}

case 8:

case 9:

{

if (textBox3.Text.Length != 8) MessageBox.Show("Cevabınız sekiz harfli olmalı");

else

{

sorular[sorusayacdis] = textBox2.Text.ToUpper();

cevaplar[sorusayacdis] = textBox3.Text.ToUpper();

sorusayacdis++;

}

break;

}

case 10:

case 11:

{

if (textBox3.Text.Length != 9) MessageBox.Show("Cevabınız dokuz harfli olmalı");

else

{

sorular[sorusayacdis] = textBox2.Text.ToUpper();

cevaplar[sorusayacdis] = textBox3.Text.ToUpper();

sorusayacdis++;

}

break;

}

case 12:

case 13:

{

if (textBox3.Text.Length != 10) MessageBox.Show("Cevabınız on harfli olmalı");

else

{

sorular[sorusayacdis] = textBox2.Text.ToUpper();

cevaplar[sorusayacdis] = textBox3.Text.ToUpper();

sorusayacdis++;

}

break;

}

default:

button5.Enabled=false;

break;

}

if (sorusayacdis < 14)

{

label22.Text = "Soru " + ((sorusayacdis + 1).ToString()) + " :";

label23.Text = "Cevap " + ((sorusayacdis + 1).ToString()) + " :";

}

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

private void yarismaci1_Click(object sender, EventArgs e)

{

sansayac = 0; daksayac = 0; tpuan = 0; arapuan = 0;

timer1.Enabled = false;

button1.Enabled = false;

button2.Enabled = false;

button3.Text = "Başla";

durum = true;

sorusayac = 0; sorusaysayac = 1; harfsayac = 0; sorusayacdis = 0;

button3.Enabled = true;

label24.Text = "1. YARIŞMACI ";

sorular[0] = "1- Akla ve gerçeğe aykırı";

cevaplar[0] = "ABES";

sorular[1] = "2- Yün, pamuk vb. ipliklerden düğümlerle oluşmuş ağ";

cevaplar[1] = "FİLE";

sorular[2] = "3- Çevre, yöre, etraf";

cevaplar[2] = "MUHİT";

sorular[3] = "4- Evlilik yoluyla birbirine bağlı olan kimseler";

cevaplar[3] = "HISIM";

sorular[4] = "5- Sporda veya oyunda yenilmiş olanın aynı rakiple oynadığı ikinci oyun";

cevaplar[4] = "RÖVANŞ";

sorular[5] = "6- Zeytingillerden, yaprakları karşılıklı bir ağaççık ";

cevaplar[5] = "LEYLAK";

sorular[6] = "7- Çaresiz bir biçimde, çıkar yolu olmaksızın";

cevaplar[6] = "UMARSIZ";

sorular[7] = "8- Yemek yeme gereksinimi duymak";

cevaplar[7] = "ACIKMAK";

sorular[8] = "9- Bir yerde çalışan kimselere genellikle kazançtan dağıtılan para";

cevaplar[8] = "İKRAMİYE";

sorular[9] = "10- Aralarındaki düşünce veya çıkar ayrılığını, karşılıklı ödünlerle kaldırarak uyuşmak";

cevaplar[9] = "UZLAŞMAK";

sorular[10] = "11- İyi arkadaşlık eden, saygılı, görgülü, kibar erkek";

cevaplar[10] = "CENTİLMEN";

sorular[11] = "12- Giysi ve mal değeri bilmeyen, derbeder, serseri, avare (kimse)";

cevaplar[11] = "ÇULTUTMAZ";

sorular[12] = "13- Bir durumu, bir haberi sözle veya yazıyla halka bildirmek.";

cevaplar[12] = "ANONSETMEK";

sorular[13] = "14-Karın doyurmak, beslenmek";

cevaplar[13] = "YİYİPİÇMEK";

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

private void yarismaci2_Click(object sender, EventArgs e)

{

sansayac = 0; daksayac = 0; tpuan = 0; arapuan = 0;

timer1.Enabled = false;

button1.Enabled = false;

button2.Enabled = false;

button3.Text = "Başla";

durum = true;

sorusayac = 0; sorusaysayac = 1; harfsayac = 0; sorusayacdis = 0;

button3.Enabled = true;

label24.Text = "2. YARIŞMACI ";

sorular[0] = "1- Bankaya para yatıran kimse";

cevaplar[0] = "MUDİ";

sorular[1] = "2- Soğukla sıcak arası, ne soğuk ne sıcak";

cevaplar[1] = "ILIK";

sorular[2] = "3- Bir şeyin önemini belirlemeye yarayan soyut ölçü";

cevaplar[2] = "DEĞER";

sorular[3] = "4- Genellikle, içinde bir şey yıkamak için kullanılan metal veya plastikten yayvan kap";

cevaplar[3] = "LEĞEN";

sorular[4] = "5- Yalnız başparmağı ayrı, diğer dört parmağı bir örülmüş yün eldiven.";

cevaplar[4] = "KOLÇAK";

sorular[5] = "6- Benzerleri arasında niteliklerinin yüksekliğiyle göze çarpan, üstün, mümtaz ";

cevaplar[5] = "SEÇKİN";

sorular[6] = "7- Yücelik";

cevaplar[6] = "ULVİYET";

sorular[7] = "8- Sövmeyi huy edinmiş olan (kimse)";

cevaplar[7] = "AĞZIPİS";

sorular[8] = "9- katı yürekli, merhametsiz";

cevaplar[8] = "ACIMASIZ";

sorular[9] = "10- çalma, aşırma";

cevaplar[9] = "ARAKLAMA";

sorular[10] = "11- Kan dökücülük, zalimlik.";

cevaplar[10] = "HUNHARLIK";

sorular[11] = "12- Alışılmış olandan ayrı, olağanüstü, beklenmedik, görülmedik, işitilmedik";

cevaplar[11] = "FEVKALADE";

sorular[12] = "13- iyi bir duruma getirmek, iyileştirmek, düzeltmek";

cevaplar[12] = "ISLAHETMEK";

sorular[13] = "14-Halk oylaması";

cevaplar[13] = "REFERANDUM";

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

private void yarismaci3_Click(object sender, EventArgs e)

{

sansayac = 0; daksayac = 0; tpuan = 0; arapuan = 0;

timer1.Enabled = false;

button1.Enabled = false;

button2.Enabled = false;

button3.Text = "Başla";

durum = true;

sorusayac = 0; sorusaysayac = 1; harfsayac = 0; sorusayacdis = 0;

button3.Enabled = true;

label24.Text = "3. YARIŞMACI ";

sorular[0] = "1- Kusur, özür, bozukluk";

cevaplar[0] = "DEFO";

sorular[1] = "2- Bir kişi tarafından söylenen veya çalınan müzik parçası";

cevaplar[1] = "SOLO";

sorular[2] = "3- Bitkilerin çürümesiyle oluşan koyu renkte organik toprak";

cevaplar[2] = "HUMUS";

sorular[3] = "4- Bir şeyin veya yapının ön tarafta bulunan bölümü";

cevaplar[3] = "CEPHE";

sorular[4] = "5- Birleşme, kaynaşma";

cevaplar[4] = "FÜZYON";

sorular[5] = "6- Bir yazı ile ilgili taslağı temize çekme";

cevaplar[5] = "TEBYİZ";

sorular[6] = "7- Attığı kurşun, taş vb. ile hedefi vurmakta ustalık kazanmış olan";

cevaplar[6] = "NİŞANCI";

sorular[7] = "8- Sulu, cıvık hamur";

cevaplar[7] = "BULAMAÇ";

sorular[8] = "9- Cambazlık";

cevaplar[8] = "AKROBASİ";

sorular[9] = "10- Kilit, tel, çivi vb. metal eşya";

cevaplar[9] = "HIRDAVAT";

sorular[10] = "11- Bir görüş, kanı veya inancı benimsetme çabası";

cevaplar[10] = "GÜDÜMLEME";

sorular[11] = "12- Sıkıntı çekilmeden, güçlükle karşılaşmadan yapılan, eziyetsiz, kolay";

cevaplar[11] = "ZAHMETSİZ";

sorular[12] = "13- İçyüzü, gerçek şekli";

cevaplar[12] = "ASLIASTARI";

sorular[13] = "14- Çarşaf, yastık kılıfı, nevresim ve yorgandan oluşan yatak eşyası";

cevaplar[13] = "UYKUTAKIMI";

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

private void yarismaci4_Click(object sender, EventArgs e)

{

sansayac = 0; daksayac = 0; tpuan = 0; arapuan = 0;

timer1.Enabled = false;

button1.Enabled = false;

button2.Enabled = false;

button3.Text = "Başla";

durum = true;

sorusayac = 0; sorusaysayac = 1; harfsayac = 0; sorusayacdis = 0;

button3.Enabled = true;

label24.Text = "4. YARIŞMACI ";

sorular[0] = "1- Askerlik ödevini yapmaya çağırma";

cevaplar[0] = "CELP";

sorular[1] = "2- Sonu gelmeyen istek, aşırı tutku";

cevaplar[1] = "HIRS";

sorular[2] = "3- Zararı az, en zararsız";

cevaplar[2] = "EHVEN";

sorular[3] = "4- Çıkıntıları çok olan bitki";

cevaplar[3] = "DİKEN";

sorular[4] = "5- Alacak ve verecekleri hesaplayarak sonucu belirlenmiş";

cevaplar[4] = "LİKİDE";

sorular[5] = "6- Tamamıyla, büsbütün";

cevaplar[5] = "HEPTEN";

sorular[6] = "7- Tasalanmış, tasalı, kaygılı";

cevaplar[6] = "EFKARLI";

sorular[7] = "8- Sert ve sürekli çıkan ses";

cevaplar[7] = "HIŞILTI";

sorular[8] = "9- Görür görmez seven, âşık olan kimse";

cevaplar[8] = "ŞIPSEVDİ";

sorular[9] = "10- Çıkış yeri kolay bulunamayacak kadar karışık koridorları olan yapı";

cevaplar[9] = "LABİRENT";

sorular[10] = "11- Çok kazanmak";

cevaplar[10] = "PARAKIRMAK";

sorular[11] = "12- bir şey yapmak için onay sağlamak";

cevaplar[11] = "İZİNALMAK";

sorular[12] = "13- Bir aşağı bir yukarı dolaşmak";

cevaplar[12] = "VOLTAATMAK";

sorular[13] = "14- Sürekli ve hızlı bir biçimde";

cevaplar[13] = "BICIRBICIR";

}//Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

private void yarismaci5_Click(object sender, EventArgs e)

{

sansayac = 0; daksayac = 0; tpuan = 0; arapuan = 0;

timer1.Enabled = false;

button1.Enabled = false;

button2.Enabled = false;

button3.Text = "Başla";

durum = true;

sorusayac = 0; sorusaysayac = 1; harfsayac = 0; sorusayacdis = 0;

button3.Enabled = true;

label24.Text = "5. YARIŞMACI ";

sorular[0] = "1- Gücü bir işe yetmez olanın durumu, güçsüzlük";

cevaplar[0] = "ACİZ";

sorular[1] = "2- Kaçak ve yasak şeylerin saklandığı gizli yer";

cevaplar[1] = "ZULA";

sorular[2] = "3- Keten, kenevir gibi türlü dokuma maddelerinden yapılan ince halat";

cevaplar[2] = "URGAN";

sorular[3] = "4- Geçimsizlik, anlaşmazlık, ara bozuculuk";

cevaplar[3] = "NİFAK";

sorular[4] = "5- Belirli bir sebebi olmadan sinirlenip huysuzluk eden (kimse)";

cevaplar[4] = "HIRÇIN";

sorular[5] = "6- İstenilen düzende olan, düzene uygun olan, kurallara uygun olan";

cevaplar[5] = "NİZAMİ";

sorular[6] = "7- Değişik iş kollarında gerekli olan şeyler, araç ve gereçler";

cevaplar[6] = "LEVAZIM";

sorular[7] = "8- Sertlik, kabalık, kırıcılık";

cevaplar[7] = "HUŞUNET";

sorular[8] = "9- Bir elektrik üretecinin kutuplarını birbirinden ayırt etmeyi sağlayan nitelik";

cevaplar[8] = "POLARİTE";

sorular[9] = "10- Türlü eğlence ve oyun kuruluşları bulunan alan";

cevaplar[9] = "LUNAPARK";

sorular[10] = "11- Alışılmış olandan ayrı, olağanüstü, beklenmedik, görülmedik, işitilmedik";

cevaplar[10] = "FEVKALADE";

sorular[11] = "12- Kötü bir davranışa aynen verilen karşılık";

cevaplar[11] = "MİSİLLEME";

sorular[12] = "13- Bir isteği kabul etmeme, nazlanma";

cevaplar[12] = "MIRINKIRIN";

sorular[13] = "14- Eşi görülmemiş, şaşkınlık yaratıcı, olağanüstü";

cevaplar[13] = "HARİKULADE";

} //Daha fazla bilgi için : www.gorselprogramlama.com

}

}

Programın Çalışması : Önce yarışmacıyı seçiyoruz.Daha sonra başlaya tıklıyoruz.Harf satın almak için Harf Al butonuna tıklayabilirsiniz.Doğru cevabı tahmin etmek için Cevap label’ın yanındaki textBox’a cevap girildikten sonra cevapla butonuna basılmalıdır.Puan kısmında o soruda  kaç pan alınabileceği ve yarışmacının toplam puanı gösteriliyor.Durdur butonu tıklandığında süre durdurulur. Programın çalışması daha önce Kanal1′de şimdi ise Bloomberg HT Tv’de yayınlanan Kelime oyununa benziyor.Bu yarışmayı izleyenler programın çalışmasını daha rahat anlayacaklardır.

Projeyi İNDİR








Rica: Sitemizin Google'da Ön Sıralarda Çıkması İçin Lütfen Alttaki Google+ Butonuna Tıklayınız , Sayfamızı Facebookta Beğeniniz veya yazıları Twitter,Facebookta paylaşınız.
Paylaş :



Böyle bir web sayfam olsun diyorsanız iletişim bölümünden veya [email protected] mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.


Tüm cep telefonu aksesuar fırsatları için tıklayın !

  1. şimdilik yorum yok.
  1. şimdilik geri bağlantı yok