Kronometre C#
Kronometre Programı C#
public partial class Form1 : Form
{
int a = 0; //değişkenlerimizi tanımlayalım
int b = 6; //a ve b değişkenini sınırlandırdık.
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
int gs = Convert.ToInt16(label1.Text);//Labelları sayıya çevirme
int ts = Convert.ToInt16(label3.Text);//Labelları yazıya çevirme
ts++;
label3.Text = Convert.ToString(ts); //Labelları sayıya çevirme
if (ts == 59)
{
label3.Text = "0";
gs ++;
label1.Text = Convert.ToString(gs);//Labelları yazıya çevirme
if (gs == 59)
{
label1.Text = "0";
int blk = Convert.ToInt16(label4.Text); //Labelları sayıya çevirme
blk++;
label4.Text = Convert.ToString(blk); //Labelları yazıya çevirme
}
}
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
timer1.Start(); //timer1’ri çalıştırıyoruz
}
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
timer1.Stop(); //Timer1’ri durduruyoruz.
listBox1.Items.Add(label4.Text + ":" + label1.Text + ":" + label3.Text); // aralarına iki nokta üst üste koyuyoruz.
}
private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
label1.Text = "0";
label2.Text = "0"; //öncelikle süreyi 0’a eşitliyoruz
label3.Text = "0";
}
private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
{
listBox1.Items.Clear();
}
private void timer2_Tick(object sender, EventArgs e)
{
a++;
if (a == 1)
{
label1.ForeColor = Color.Yellow; //Süre Labellarını renklendirme
}
else if (a == 2)
{
label1.ForeColor = Color.Blue;
label2.ForeColor = Color.Yellow; //Süre Labellarını renklendirme
}
else if (a == 3)
{
label1.ForeColor = Color.Blue;
label2.ForeColor = Color.Blue; //Süre Labellarını renklendirme
label3.ForeColor = Color.Yellow;
}
else if (a == 4)
{
label1.ForeColor = Color.Blue;
label2.ForeColor = Color.Blue; //Süre Labellarını renklendirme
label3.ForeColor = Color.Blue;
label4.ForeColor = Color.Yellow;
}
else if (a == 5)
{
label1.ForeColor = Color.Blue;
label2.ForeColor = Color.Blue;
label3.ForeColor = Color.Blue; //Süre Labellarını renklendirme
label4.ForeColor = Color.Blue;
label5.ForeColor = Color.Yellow;
b = 6;
timer2.Stop();
}
}
private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
{
timer2.Start(); //süreyi başlatma
}
private void timer3_Tick(object sender, EventArgs e)
{
b–;
if (b == 5)
{
label5.ForeColor = Color.Yellow; //Süre Labellarını renklendirme
}
else if (b == 4)
{
label5.ForeColor = Color.Blue; //Süre Labellarını renklendirme
label4.ForeColor = Color.Yellow;
}
else if (b == 3)
{
label5.ForeColor = Color.Blue;
label4.ForeColor = Color.Blue; //Süre Labellarını renklendirme
label3.ForeColor = Color.Yellow;
}
else if (b == 2)
{
label5.ForeColor = Color.Blue;
label4.ForeColor = Color.Blue;
label3.ForeColor = Color.Blue; //Süre Labellarını renklendirme
label2.ForeColor = Color.Yellow;
}
else if (b == 1)
{
label5.ForeColor = Color.Blue;
label4.ForeColor = Color.Blue; //Süre Labellarını renklendirme
label3.ForeColor = Color.Blue;
label2.ForeColor = Color.Blue;
label1.ForeColor = Color.Yellow;
a = 0;
timer2.Stop(); //Süreyi durduruyoruz
}
}
}
}